Op zoek naar een nieuw kantoor
Is jouw organisatie de laatste tijd hard gegroeid en kun je jouw werknemers niet meer op een efficiënte manier laten werken omdat je huidige kantoor te klein is? Of vind je dat je huidige kantoor niet meer voldoet aan je wensen en behoeften en aan die van je werknemers? Wellicht is het dan tijd voor een nieuw kantoor! Nu is het kiezen van een nieuwe locatie en nieuwe inrichting natuurlijk geen gemakkelijke klus. Daarom geven we je een aantal tips over hoe jij het beste op zoek kunt gaan naar je nieuwe kantoorruimte. Een goede werkplek is namelijk essentieel voor het resultaat van jouw organisatie!
Maak een plan van aanpak
Om succesvol een nieuw kantoor te vinden zul je een aantal belangrijk eisen op papier moeten zetten. Hoe veel ruimte heb je nodig om je werknemers te huisvesten? Hoe hoog is je budget? Wat zijn de wensen en behoeften van mijn werknemers en welke voorzieningen heb ik nodig? Over dit soort vragen moet je goed nadenken! Het is verstandig om samen met enkele werknemers te bespreken hoe zij willen dat hun toekomstige werkplek eruit ziet. Bespreek ook welke externe hulp je nodig hebt. Denk bijvoorbeeld aan een designbureau, meubelfabrikanten en leveranciers. Ga dus aan de slag met een uitgebreid plan van aanpak. Belangrijk is dat je hier genoeg tijd voor neemt om geen overhaaste beslissingen te maken.
De locatie en inrichting
Nu je een plan van aanpak hebt gemaakt kun je aan de slag met het kiezen van een geschikte locatie. Het is namelijk belangrijk dat je een locatie kiest die goed bereikbaar is met zowel de auto als het OV en de fiets. Uit onderzoek is namelijk gebleken dat werknemers en potentiële werknemers niet al te ver willen reizen voor hun werk. Kies dan ook een locatie die niet al te ver gelegen is van je huidige kantoor. Ten slotte moet je er natuurlijk voor zorgen dat je nieuwe kantoor ergonomisch wordt ingericht en voorzien is van alle gemakken zodat je werknemers optimaal kunnen werken.